Kontakt

M +45 61 99 70 34
Camilla Hvidtfeldt
Forsker
Cand.scient.soc.

Ansat i enheden 2007

FORSKNINGSOMRÅDER

Indvandring og integration; børn adfærd, trivsel og uddannelsesmæssige præstationer; sort arbejde.

SENESTE PUBLICERINGER

Eriksen, Hanne Lise Falgren, Camilla Hvidtfeldt and Helene Bie Lilleør (2017): ”Family Disruption and Social, Emotional and Behavioral Functioning in Middle Childhood” in Journal of Child and Family Studies.

Eriksen, Hanne Lise Falgren og Camilla Hvidtfeldt (2016): “Indskolingselevers trivsel og fagkompetencer. Resultater fra Høje-Taastrup Kommune”. Rockwool Fondens Forskningsenhed og Syddansk Universitetsforlag.

Hvidtfeldt, Camilla (2016): ”Danskernes efterspørgsel på sort arbejde i 2014. Arbejdspapir nr. 40”. Rockwool Fondens Forskningsenhed.

Ebbesen, Skov Peer, Kristian Hedeager Bentsen og Camilla Hvidtfeldt (2015). Det sorte danmarkskort: Geografisk variation i danskernes sorte arbejde. Rockwool Fondens Forskningsenhed. Arbejdspapir 37.

Hvidtfeldt, Camilla og Torben Tranæs (2013): “Folkeskolekarakterer og succes på erhvervsuddannelserne”. Rockwool Fondens Forskningsenhed og Syddansk Universitetsforlag. Arbejdspapir 29.

Hvidtfeldt, Camilla (2011): “Sort arbejde og tillid” i Tillid – samfundets fundament, Paul Hegedahl and Gunnar L. H. Svendsen (ed.). Syddansk Universitetsforlag.

Hvidtfeldt, Camilla, Bent Jensen og Claus Larsen (2010): ”Danskerne og det sorte arbejde”. Syddansk Universitetsforlag.

Hvidtfeldt, Camilla, Nikolaj Malchow-Møller, Jacob Roland Munch, Lynn Roseberry og Jan Rose Skaksen (2009): “Kapitel 2. Arbejdskraftindvandringen til Danmark” i Nikolaj Malchow-Møller, Jacob Roland Munch, Lynn Roseberry og Jan Rose Skaksen (ed.): Det danske arbejdsmarked og EU-udvidelsen mod Øst. Gyldendal.

Hvidtfeldt, Camilla og Marie Louise Schultz-Nielsen (2008): “Kapitel 1. Unge indvandreres brug af det danske uddannelsessystem” i Indvandrerne og det danske uddannelsessystem Torben Tranæs (ed.). Gyldendal.

Hvidtfeldt, Camilla (2008): “Hjemmets betydning elevens præstationer i folkeskolen” i Indvandrerne og det danske uddannelsessystem, Torben Tranæs (ed.). Gyldendal.