Betydningen af familiemønstre og -normer for unges uddannelse
Hvordan hænger familiemønstre og -normer samt tro på sig selv sammen med karakterer i folkeskolen og fremtidige uddannelsesmuligheder? Det fortæller forsker Camilla Hvidtfeldt om i dette afsnit. Baggrunden er en ny analyse, der har fulgt en række unge gennem næsten 20 år. Vært er Thomas Schmidt Jørgensen.
Relaterede udgivelser
Forskningsrapport
Different or alike? Associations between PISA measures, primary school grade point average, and highest educational achievement among immigrants and natives
Gå til forskningsrapportenVidensoverblik
Unges personlighed og familienormer kan forudsige uddannelseslængden for personer med dansk og ikke-vestlig baggrund
Gå til vidensoverblikketSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Forskningsrapport
30 years of prison alternatives in Denmark: Policy efficiency and inequality before the law
Maj 2024
Forskning
Vidensoverblik
Over hver anden dømte slipper for fængslet – fodlænke og samfundstjeneste tager over
Maj 2024
Forskning
Forskningsrapport
Two Decades of Child Welfare System Contact in the Global North: Trends from 44 Countries
Maj 2024
Forskning
Vidensoverblik
I Danmark anbringes børn i længere tid end i sammenlignelige lande
Maj 2024