Sproglig understøttelse i børnehaven mindsker de sociale forskelle senere i barndommen
Også i dette vidensoverblik:
- Der er store forskelle på, hvor meget forældre læser med deres børn
- Skolekvalitet påvirker, om understøttelse af sproglige færdigheder i børnehaven hjælper på længere sigt
Relaterede udgivelser
Podcast
Sproglig understøttelse, lærerkvalitet og sociale forskelle i barndommen
Gå til podcastenVidensoverblik
Ressourcestærke børn går oftere på skoler, hvor ressourcestærke lærere arbejder
Gå til vidensoverblikketVidensoverblik
Det er i stigende grad studenter med relativt lave karakterer, der bliver uddannet som lærere
Gå til vidensoverblikketForskningsrapport
Public and Parental Investments and Children’s Skill Formation
Gå til forskningsrapportenRelevante medarbejdere
F
Forskning
Miriam Gensowski
Seniorforsker og chef for kompetenceudvikling
mig@rff.dk
+45 52 72 95 28
Skole og uddannelse
Sundhed og trivsel
F
Forskning
Rasmus Landersø
Forskningsprofessor og
chef for forskning i uddannelse og familie
rl@rff.dk
+45 20 70 44 29
Arbejdsmarked og beskæftigelse
Skole og uddannelse