Det er i stigende grad studenter med relativt lave karakterer, der bliver uddannet som lærere
Også i dette vidensoverblik:
- Nyuddannede med gode karakterer arbejder i mindre grad som lærere
- Nyuddannede med høje karakterer bliver ansat på ressourcestærke skoler
Relaterede udgivelser
Podcast
Sproglig understøttelse, lærerkvalitet og sociale forskelle i barndommen
Gå til podcastenVidensoverblik
Ressourcestærke børn går oftere på skoler, hvor ressourcestærke lærere arbejder
Gå til vidensoverblikketVidensoverblik
Sproglig understøttelse i børnehaven mindsker de sociale forskelle senere i barndommen
Gå til vidensoverblikketForskningsrapport
Public and Parental Investments and Children’s Skill Formation
Gå til forskningsrapportenRelevante medarbejdere
Forskning
Miriam Gensowski
Seniorforsker og chef for kompetenceudvikling
mig@rff.dk
+45 52 72 95 28
Skole og uddannelse
Sundhed og trivsel
Forskning
Rasmus Landersø
Forskningsprofessor og
chef for forskning i uddannelse og familie
rl@rff.dk
+45 20 70 44 29
Arbejdsmarked og beskæftigelse
Skole og uddannelse
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Forskningsrapport
Different or alike? Associations between PISA measures, primary school grade point average, and highest educational achievement among immigrants and natives
Marts 2024
Forskning
Vidensoverblik
Unges personlighed og familienormer kan forudsige uddannelseslængden for personer med dansk og ikke-vestlig baggrund
Marts 2024
Forskning
Podcast
Betydningen af familiemønstre og -normer for unges uddannelse
Marts 2024
Intervention
Værktøj og grafik
Kønsforskelle fra fødsel til død
Marts 2024