Ulige muligheder for at få en ungdomsuddannelse kan tilskrives ulighed i færdigheder
Allerede i de tidlige år i grundskolen kan forskelle i faglige færdigheder alt efter familiebaggrund forbindes med sandsynligheden for at gennemføre en ungdomsuddannelse. Det viser ny forskning fra ROCKWOOL Fondens Forskningsenhed.
Også i dette nyhedsbrev:
- På højere uddannelsestrin er social arv ikke stærkt forbundet med ulighed i færdigheder
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Forskningsrapport
Different or alike? Associations between PISA measures, primary school grade point average, and highest educational achievement among immigrants and natives
Marts 2024
Forskning
Vidensoverblik
Unges personlighed og familienormer kan forudsige uddannelseslængden for personer med dansk og ikke-vestlig baggrund
Marts 2024
Forskning
Podcast
Betydningen af familiemønstre og -normer for unges uddannelse
Marts 2024
Intervention
Værktøj og grafik
Kønsforskelle fra fødsel til død
Marts 2024